قلمه زدن دیفین باخیا
نوشته شده توسط : شرکت پویاپرداز

دیفنباخیا یک گیاه همیشه سبز است که به دلیل نگهداری آسان و زیبایی ظاهری بسیار زیبا در خانه ها و مکان های کاری محبوب است. برگهای داوین به زیبایی ، نسبتاً بزرگ ، مبهم و به رنگ سبز با لکه های سفید و خامه ای وجود دارد. قلمه های دیفتری یکی از مهمترین روشهای اصلی انتشار این گیاه است و نیاز به نور متوسط ​​، درجه حرارت بالا ، خاک همیشه مرطوب ، رطوبت 70 تا 90٪ هوا و قلیایی به خاکهای کمی اسیدی دارد. در ادامه این مقاله ، نحوه برش و نگهداری دیفن باخیا جمع آوری شده است. به ستاره بپیوندید.




برش کلیپینگ Bachia
اولین نکته ضروری برای برش قلمه های دیفن باخیا توجه به این نکته است ، دیفن باخیا یکی از گیاهان سمی و نشت کننده موجود در ساقه و برگهای این گیاه بسیار سمی و خطرناک است ، بنابراین شیره تیز برگها و ساقه های این گیاه در صورت تماس دهانی ، باعث سوزش و بی حسی در می شود. دهان و گلو تا حدی که حتی ممکن است تارهای صوتی فلج یا خفه شوند. بر این اساس استفاده از دستکش برای بریدن گیاه ضروری است. مراحل برش دیفن باخیا به شرح زیر است:

قلمه ها را می توان از انتهای پای دیفنباخیا و همچنین از طول ساقه بدست آورد. جالب است بدانید مغز تهیه شده از انتهای ساقه زودتر از سایر انواع ذهن ریشه دارد.

طول ذهن باید حداقل 10-8 سانتی متر باشد. همچنین هر قلمه باید حداقل یک جوانه و چند جوانه در شکل دلخواه داشته باشد.

 




نحوه برش و نگه داشتن دیفن باخیا | وب

بهتر است ذهن مورد نیاز را به صورت غیر مستقیم برش دهید.

خشک کردن شیره گیاه قبل از کاشت قلمه ها ، که حدود یک تا دو روز طول می کشد ، لازم است. در این مدت قطعات را در جای خشک و در دمای متوسط ​​و به دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید.

برای پیوند ذهن بهتر است از مخلوطی از بخشی از جلبک + یک قسمت از شن یا بخشی از جلبک + یک قسمت از پرلیت استفاده شود.


نحوه برش و نگه داشتن دیفن باخیا | وب


قلمه های دوین پاشیا را می توان به صورت عمودی و افقی در بستر پرورش داد. در کاشت عمودی ، حدود 2-3 سانتی متر را در رختخواب قرار دهید. در کشت افقی ، نیمی از ارتفاع قلمه ها باید در پایین بستر پیوند باشد. قطعات دیفن باخیا را نیز تا زمانی که ریشه بزنند می توان در آب نگه داشت.


نحوه برش و نگه داشتن دیفن باخیا | وب


ظرف حاوی ذهن را در مکان روشن قرار دهید ، اما به دور از نور مستقیم خورشید در دمای 18 تا 21 درجه سانتیگراد قرار دهید.

حفظ رطوبت خانواده کشاورز ، به ویژه هوای اطراف ، ضمن ریشه کن کردن برش دیفنباخیا مهم است و می توانید با قرار دادن یک کیسه پلاستیکی شفاف ، به حفظ رطوبت اطراف برش کمک کنید. برای تهویه هوا چند پلاستیک سوراخ کنید.

در شرایط مناسب ، ریشه کن کردن قطعات Diphen bachia 21-30 روز طول خواهد کشید ، و هنگامی که طول منطقه جوان تازه توسعه یافته حدود 5 سانتی متر باشد ، می توان از درب پلاستیکی جدا شد تا گیاه بتواند به طور طبیعی در زیر رطوبت اتاق رشد کند. ادامه هید.

 

زمان خوبی برای بریدن ضایعات دیفن باخیا

 


عموماً گلهای دوین در تمام سال قابل بریدن است ، اما ریشه زدن بیشتر در قلمه ها در بهار یا اوایل تابستان رایج است.

 


نحوه برش و نگه داشتن دیفن باخیا

 

 



نیازهای زیست محیطی دیفتری دیفتری


خاک: خاک مناسب برای رشد دیفن باخیا خاک است. مخلوطی از یک قسمت خاک رس ، بخشی از کود حیوانی و دو قسمت خاک رس نیز مناسب است.

نور: دیفتری دیفتری ، مانند اکثر گیاهان خانه ، به نور غیرمستقیم نیاز دارد و تحت تأثیر نور مستقیم است. همچنین در محیطی بدون نور ، گیاه علفی و ساقه آن گسترش می یابد. توصیه می شود هر از گاهی گیاه خود را بچرخانید تا برگها به یک طرف خم نشوند.

دما: بهترین دمای نگهداری گلهای دیفنباخیا بین 13 تا 18 درجه است و لازم است در زمستان آنها را در اتاق نگه دارید اما در فصول دیگر آنها می توانند در مقابل دمای محیط مقاومت کنند.

کوددهی: کود مورد نیاز گیاه دونباخیا را می توان با سرعت 30 گرم در لیتر ، هفته ای یکبار از آوریل تا نوامبر استفاده کرد.

آبیاری: برای آبیاری قطره ای ، استفاده از آب سبک و بدون نمک (آب جوشانده آب جوش) توصیه می شود. میزان آبیاری گیاه مورد نیاز گیاه در تابستان دو بار در هفته و یک بار در هفته در زمستان است. این گیاه نسبت به آبیاری بیش از حد مقاوم به خشکی است. بنابراین بگذارید سطح خاک بین آب دهی رشد کند.





:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: